لطفا صبر کنید ...

قدم به قدم ویرایش تصاویر نسل ها در «شجره ساز»
دسته بندی: آموزش ها، تاریخ انتشار: 1399/12/01، آخرین بروزرسانی: 1401/01/09 ساعت 01:16 ب.ظ
بازگشت به صفحه قبل بازگشت به لیست مطالب پرینت این صفحه به اشتراک گذاری این صفحه در فیسبوک به اشتراک گذاری این صفحه در تلگرام به اشتراک گذاری این صفحه در واتس اپ به اشتراک گذاری این صفحه در توییتر بزرگ کردن اندازه قلم کوچک کردن اندازه قلم کپی لینک این صفحه 

شاید یکی از موضوعاتی که در هر شجره نامه به سرعت تبدیل به چالشی زمان بر می شود، بحث تصاویر و عکس ها است. عکسهای قدیمی با همه رنگ و بوی سیاه و سفید و حاشیه های گرد، معمولا بصورت خانوادگی هستند و این بیشتر به این دلیل است که عکس های قدیمی هزینه نسبتا زیادی داشتند و خانواده ها توانایی مالی کافی برای داشتن تعداد زیادی عکس را نداشتند. قرار دادن عکس های خانوادگی به عنوان عکس نسل ها در شجره نامه نیاز به کمی کار، صرف زمان و ویرایش دارد.

در این نوشتار به به آموزش ویرایش تصاویر در سایت «شجره ساز» می پردازیم. در این مقاله فرض بر این است که شما قبلا تصویر دیجیتالی از آلبوم قدیمی خود را تولید کرده اید. اگر نمی دانید که چگونه عکس های خود را دیجیتالی (اسکن) کنید تنها کافی است که از گوگل کمک بگیرید و یا به سادگی می توانید با موبایل خود عکسی تهیه کنید.

قدم بعدی اضافه کردن تصویر به نسل ها است. در این مثال ما عکسی مانند زیر را به نسل اول شجره نامه خود اضافه کرده ایم. توجه داشته باشید که در این مرحله تنها عکس را به نسل اضافه کنید تا در مراحل بعد آن را ویرایش کنید.

ویرایش تصاویر در شجره ساز

حال باید از قسمت مدیریت وارد بخش گالری تصاویر شوید. و سپس از عکس مورد نظرتون گزینه ویرایش گزینه ویرایش تصاویر در شجره نامه را انتخاب کنید:

قدم اول ویرایش تصاویر در شجره ساز

با انجام این کار شما وارد صفحه ویرایش تصویر می شوید.

برش تصویر در قسمت ویرایش تصاویر شجره ساز

همانطور که در پایین این صفحه می بینید، شما می توانید تصاویر را برش بزنید و بچرخانید. به عنوان مثال در تصویر زیر ما عکس پسر بچه را پس از چرخاندن تصویر برش زده ایم:

چرخش تصاویر در شجره ساز

فراموش نکنید که برای مشاهده محصول نهایی می بایست روی گزینه «پیش نمایش عملیات» کلیک کنید.

قدم آخر ذخیره تغییرات اعمال شده بر روی تصاویر


و اگر تغییرات مورد پسند شما بود روی گزینه «اعمال تغییرات نهایی روی عکس» کلیک کنید تا تصویر شما ویرایش شود. تبریک میگوییم شما اولین تصویر خود را در سایت «شجره ساز» ویرایش کرده اید!

در این نوشتار به آموزش نحوه ویرایش تصاویر در سایت «شجره ساز» پرداختیم و به همراه یک مثال روش کار را نشان دادیم. لطفا سوالات، پیشنهادات و انتقادات خود را در بخش نظرات و یا صفحه پرسش و پاسخ با ما در میان بگذارید.


  • مطالب مرتبط
    لطفا نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید
    برای ارسال نظر به حساب کاربری خود وارد شوید و یا در سایت ثبت نام کنید.