لطفا صبر کنید ...

چگونه پدربزرگ ها و مادربزرگ های نادیده خود بیابیم؟
دسته بندی: مقالات، تاریخ انتشار: 1403/01/07، آخرین بروزرسانی: 1403/01/13 ساعت 12:30 ق.ظ
بازگشت به صفحه قبل بازگشت به لیست مطالب پرینت این صفحه به اشتراک گذاری این صفحه در فیسبوک به اشتراک گذاری این صفحه در تلگرام به اشتراک گذاری این صفحه در واتس اپ به اشتراک گذاری این صفحه در توییتر بزرگ کردن اندازه قلم کوچک کردن اندازه قلم کپی لینک این صفحه 

بسیاری هستند که در مورد اجداد خود چندان نمی دانند. به عنوان مثال بیماری ها مانند شیوع حصبه، وبا و غیره در تاریخ ایران بسیاری از بازماندگان به خصوص در سنین پایین را از دیدن اجداد خود محروم کرده است. لذا یافتن پدربزرگ ها و مادربزرگ های خود از طریق سرویس های شجره نامه مانند «شجره ساز» می تواند یک فرآیند هیجان انگیز و آموزنده باشد. در همین راستا، این مطلب کوتاه را به آموزش یافتن اجداد خود اختصاص می دهیم.

یافتن اجداد خود توسط شجره نامه ها

تحقیقات خود را شروع کنید
 شروع کار با جمع آوری هرگونه اطلاعاتی که در دسترس دارید است. این شامل نام ها، تاریخ های تولد و مرگ، مکان های زندگی و هرگونه سند مرتبط مانند سند ازدواج یا شناسنامه است. فراموش نکنید که تمامی این اطلاعات را در دفترچه خود ثبت و برای ورود اطلاعات به «شجره ساز» آماده نمایید.

با بستگان خود صحبت کنید
 صحبت با اعضای خانواده، به ویژه افراد مسن تر، می تواند منبع ارزشمندی از اطلاعات و داستان های خانوادگی باشد. این اطلاعات را نیز در دفترچه خود ثبت نمایید.

اطلاعات شجره نامه خود را در «شجره ساز» وارد نمایید
«شجره ساز» پایگاه داده های بزرگی از سوابق تاریخی و ابزارهای جستجوی پیشرفته دارد لذا هرآنچه در مورد اجداد خود می دانید در این سرویس وارد و ادامه را به هوش مصنوعی قدرتمند این سرویس بسپارید تا در کمتر از 24 ساعت ارتباط هایی را برای شما بیابد. 
حال سوال این است که این موتور جستجو هوشمند چگونه اجداد شما را می یابد؟
«شجره ساز» با جستجو در صدها هزار شجره نامه شروع به یافتن ارتباط های شما می کند و با یافتن ارتباط های جدید، آن ها را عمیقا بررسی و مطمین می شود که این ارتباط ها تنها یک همزمانی نام  و یا نام فامین نیستند (که در این صورت تمامی ایرانیان با نام فامیل حسینی با یکدیگر مرتبط هستند!). سپس تمام ارتباط های یافت شده را یک مرتبه دیگر بررسی و موارد غیرمرتبط را حذف می کند و تمام این جستجو در ظرف مدت کمتر از 24 ساعت انجام می شود. لذا یک روز بعد از ورود اطلاعات شجره نامه خود به این سرویس سر بزنید تا از بخش «کشف ارتباط های جدید» از منوی سمت راست همین صفحه، بستگان و آشنایان جدیدی بیابید.



  • مطالب مرتبط