لطفا صبر کنید ...

فراوان ترین نام های ایرانیان در طول تاریخ معاصر
دسته بندی: مقالات، تاریخ انتشار: 1402/12/19، آخرین بروزرسانی: 1402/12/25 ساعت 12:00 ب.ظ
بازگشت به صفحه قبل بازگشت به لیست مطالب پرینت این صفحه به اشتراک گذاری این صفحه در فیسبوک به اشتراک گذاری این صفحه در تلگرام به اشتراک گذاری این صفحه در واتس اپ به اشتراک گذاری این صفحه در توییتر بزرگ کردن اندازه قلم کوچک کردن اندازه قلم کپی لینک این صفحه 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در جستجوی متداول ترین نام ها در طی تاریخ معاصر ایرانیان باشید. «شجره ساز» به عنوان بزرگترین بانک اسامی غیردولتی ایرانی به ما کمک می نماید تا نام های متداول را برای شما نمایش دهیم.


1. نام های مردانه

بله نام های «محمد» و «علی» و «حسین» رتبه های اول تا سوم اسامی متداول را به خود اختصاص می دهند. با نگاهی به لیست اسامی در نمودار زیر به سرعت متوجه می شویم که تمامی نام ها یا به طور مستقیم و یا مشتق شده از نام های پیامبران و امامان معصوم می باشد. این نشان دهنده میزان ارتباط میان «مذهب» و «زندگی» ایرانیان معاصر است. همچنین ترتیب نام ها نشان دهنده میزان مرگ و میر فرزندان است به عنوان مثال می توان این فرضیه را مطرح نمود که میزان مرگ و میر در فرزندان ذکور سوم بیشتر از سایر فرزندان بوده است.


اسامی معمول ایرانیان مذکر در تاریخ معاصر

1. نام های زنانه

در میان اسامی زنانه نیز موارد مرتبط با مذهب مانند «فاطمه»، «زهرا» و «مریم» معمولترین موارد در میان ایرانیان بوده اند که این خود نمایانگر در هم پیچیدگی مذهب و فرنگ ایرانیان معاصر است. 

chart (1).png


امتیاز محبوبیت نام شما

 در صورتی که علاقمند به مشاهده امتیاز محبوبیت نام خود هستید می توانید به این صفحه مراجعه و امتیاز نام خود را دریافت نمایید.

خلاصه

این نوشتار کوتاه نمایانگر تعامل میان مذهب و فرهنگ ایرانیان معاصر می باشد که به شکل غیرمستقیم از طریق شجره نامه ها قابل سنجش شده است. این خود نشان دهنده اهمیت شجره نامه ها در بررسی سیل تکامل وقایع تاریخی و مقاطع تاریخی جوامع می باشد.


  • مطالب مرتبط