لطفا صبر کنید ...

شجره نامه ای برای همه ایرانیان
دسته بندی: مقالات، تاریخ انتشار: 1401/01/01، آخرین بروزرسانی: 1401/01/01 ساعت 04:09 ب.ظ
بازگشت به صفحه قبل بازگشت به لیست مطالب پرینت این صفحه به اشتراک گذاری این صفحه در فیسبوک به اشتراک گذاری این صفحه در تلگرام به اشتراک گذاری این صفحه در واتس اپ به اشتراک گذاری این صفحه در توییتر بزرگ کردن اندازه قلم کوچک کردن اندازه قلم کپی لینک این صفحه 

تنظیم شجره نامه جزو آن کارهایی است که مکان و زمان نمی شناسد و می بایست پیش از رخت بستن از جهان فانی، فکری برای آن کرد زیرا که تنها گروه اندکی از ما هستند که می توانند بیش از 2 نسل قبل از خود را ببینند. لذا تنظیم شجره نامه برای ثبت تاریخ برای همه توصیه می شود.
با این حال یافتن زمان کافی برای شناختن گذشتگان، ایجاد شجره نامه و تحقیق و پژوهش درباره نسل ها، کار امروز را به فردا موکول می نماید. این است که بسیاری از ما ایرانیان، به خصوص آن ها که جزو طبقه متوسط جامعه هستند، شجره نامه ای ندارند. شاید فکر کنید چه اهمیتی دارد که شجره نامه ای داشته باشیم و یا چه خیری در آن است؟ به ما اعتماد کنید که داشتن شجره نامه حتی زمانی که نمی خواهید از گذشته خود هیچ بدانید، مفید است. از دلایل آن اینکه در آینده فرزندان شما خواهند دانست از کجا آمده اند، سرزمین مادری آن ها کجاست؟ پدران و پدر بزرگان آن ها چه برهه هایی را از تاریخ پشت سر گذاشته اند؟ چه بیماری های فراگیری را دیده اند؟ ژن های آنها دستخوش چه دگرگونی هایی ناشی از وقایع تاریخی شده است؟ آن ها مستعد چه بیماری هایی هستند؟ چه کوچ هایی را تجربه کرده اند؟ آیا جمعیت آن ها در طی زمان کاهش یافته است؟ (این مورد در شناسایی نقصان ژنتیکی بسیار مفید است) و بسیاری موارد دیگر که تنها با ایجاد شجره نامه ها میسر خواهد شد.

شجره نامه ای برای همه ایرانیان


این است که همه ما ایرانیان می بایست شروع به ایجاد شجره نامه خود نماییم. ولی سوال اصلی این است که ایجاد شجره نامه نیاز به زمان کافی دارد و در این روزهای پر تلاطم که همه برای روزی خود سخت تلاش می کنند دیگر وقتی برای شجره نامه نویسی نیست. اینجا است که سرویس های آنلاین مانند «شجره ساز» به خدمت گرفته شده و در کوتاه ترین زمان ممکن، شجره نامه شما را در اشکال مختلف آماده می نماید. «شجره ساز» به شما کمک می کند تا نه فقط نسل به نسل با گذشته خود آشنا شوید بلکه قدم به قدم شما را با گذشته آشنا می کند و این با استفاده از ابزارهای مختلف و هوشمند «شجره ساز» انجام می پذیرد. در کنار این ابزارها، هوش مصنوعی «شجره ساز» مانند دستیاری چیره دست در کنار شما خواهد بود و در بسیاری موارد شما را راهنمایی و هدایت خواهد نمود. ایجاد شجره نامه ها با «شجره ساز» زمانبندی خاصی ندارد و شما می توانید در هر زمان مانند زمانی که در تاکسی، اتوبوس، در موقع استراحت در شبانه روز به تکمیل شجره نامه خود بپردازید. شما حتی می توانید شجره نامه خود را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید و نظرات آن ها را درباره وجوه مختلف آن جویا شوید و بهتر از آن، آن ها را در ایجاد شجره نامه خانوادگی خود سهیم نمایید. این است که ایجاد شجره نامه دیگر اتفاقی خسته کننده و زمان گیر نیست بلکه موضوع گفتگوی دورهمی ها و لذتی بی پایان برای شما خواهد داشت. پس همین الان اولین شجره نامه خود را ایجاد کنید.

  • مطالب مرتبط